Min bloggliste

lørdag 2. mars 2013

39 uker

Nå er det år og dag siden jeg oppdaterte bloggen!
Bloggelysten har ikke vært på topp og det skyldes i utgangspunktet flere ting... 
Har vært i ny jobb + fant ut jeg var gravid. Så den perioden i høst ble veldig hektisk og slitsom. 
Før jul fant vi ut at pappaen min er alvorlig syk med kreft, dette kom som et stort sjokk! 
Så tiden har gått til diskusjoner med ulike sykehus og masse styr! 
Nå er han heldigvis under behandling,  men vi har en lang vei å gå før han kan bli frisk... er jo ikke sikkert han klarer seg gjennom behandlingen heller... men vi krysser fingrene og forsøker å holde motet oppe :-) Han har til nå vært gjenneom en sterk strålebehandling og er nå på 2e cellegift kur av 3! etter dette venter det 2 store operasjoner.... 

Nå er snart ventetiden på bitte lille giraffen over :-)
I dag er jeg 39 uker og VELDIG klar for at fødselen kan sette igang!
Har hatt mine plager i dette svangerskapet også, med bekken løsning/låsning og sterke kynnere. Heldigvis gikk jeg til kiropraktor tidlig i januar og fikk hjelp med låsningene, anbefaler alle en tur innom om de sliter.. Jeg ble som et nytt menneske etterpå :)
De sterke kynnerene har begrenset aktivitetsnivået mitt veldig.. mye sofasliting og tv titting! blææ kjenne æ e lei av dette hehe . De har vært redde for at fødselen skulle starte før tia pga dette, så jeg har følt meg som en stilleliggende rugemaskin de siste mnd! 
Det verste med dette er at jeg ikke har fått være den mammaen jeg ønsker for lillegiraffen, han har til tider vært fortvilet siden mamma ikke klarer å leke like mye med han som før.. enkelte dager har jeg tenkt at kynnere får være kynnere å lekt i vei.. men får svi etterpå! 
Selv om jeg har vært lite aktiv hær inne så er jeg inne å titter til dere andre men har ikke vært så flink å legge igjen spor etter meg... 
Håper at med våren og ny baby i hus at blogginga kommer igang igjen... 

Ha en fin lørdag og helg :) 

Klem


6 kommentarer:

  1. Masse lykke til med forestående fødsel!.
    Jeg husker at jeg tenkte som deg at jeg ikke fikk gitt nok oppmerksomhet til storesøster. Fordelen med at de er små er at det er glemt om kort tid!

    SvarSlett
  2. Hei kjære du:)
    Så fint å se fra deg, men veldig leit å høre om pappan din - sender gode tanker og krysser fingrene sammen med dere!
    Lykke til med den spennende tiden dere er inne i,
    god klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Masse lykke til med den forestående begivenheten! Ikke noe er så vakkert som å få en baby ♥ Alt er lettere med nr 2 syntes jeg! Håper ellers alt går fint med pappaen din!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  4. Du... Nå er jeg veldig spent altså!!! Har det kommet en bitteliten giraff?

    SvarSlett
  5. Nei sitter hær å ruger på overtid enda :( lei lei lei... men kommer vel i løpete av denne uka :-)

    SvarSlett
  6. Hei kjære du og takk for kommentaren - ble så gla for å høre fra deg. Tenker mye på dere skal du vite:)
    Gratulerer så masse til dere som har blitt 4, ønsker dere lykke til videre og gleder meg til å høre mer fra deg etterhvert:)

    God og varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett